tisdag 29 augusti 2017

Recension : The Necromancers : Servants Of The Salem Girl

Poitiers i västra Frankrike har länge varit mest känt som en symbol för konfrontationen mellan kristendom och islam genom det slag som stod här år 732, mellan Karl Martell och Abd ar-Rahman.
Tittar man på stadens sevärdheter så hamnar kyrkor högt i topp, men nu kan man med stolthet lägga till bandet The Necromancers som en ny stolthet för trakten.
Med sitt debutalbum Servants Of The Salem Girl så fullkomligt ångvältar man sig in bland banden som krigar om att hamna på årsbästalistor. Åtminstone min...






Detta är inget annat än ett otroligt imponerande debutalbum. Och från ett så pass ungt gäng dessutom. Framtiden ser med andra ord väldigt ljus ut. Jag blir alldeles varm i själen när jag lyssnar på albumet. Och just att lyssna på plattan är inget jag kunnat sluta med, sedan jag för ett par veckor sedan fick den i mitt flöde. Det är så till den milda grad att jag redan börjar undra hur jag skall orka vänta på mer material.


Sammantaget, en otroligt stark debut från ett ungt gäng, som ger sådan otrolig abstinens efter mer.
Det kan bara bli en fullpott från mig. Så ännu en gång åker rockärms esset fram för att få till ett femtal. Det enda negativa jag kan hitta är det faktum att det inte verkar gå att få tag i vinylen från någon annan stans än staterna, med en fraktkostnad som överstiger skivans pris med råge. Det förminskar dock inte musiken, så se till att ge bandet en chans, det är ett måste!




Sammanfattning:
Betyg 5/5

Favoritspår: Hela albumet.
Artist: The Necromancers
Album: Servants of The Salem Girl
Label: Ripple Music
Release Date: 18:e Augusti 2017
Format: CD/Digital/LP
For More Info Visit:
Facebook

Bandcamp

The Necromancers:
Tom Cornière – Vocals, Guitar
Robin Genais – Lead Guitar
Simon Evariste – Bass Guitar Benjamin Rousseau – Drums

Track Listing:
1. Salem Girl Part I
2. Lucifer's Kin
3. Black Marble House
4. Necromancers
5. Grand Orbiter
6. Salem Girl Part II

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...