onsdag 20 februari 2013

Dagens musiktips - ELO Jeff Lynne

Det visar sig att Electric Light Orchestra fyller 40 år i år vilket gör att Jeff Lynne och bandet firar med att göra lite re-releases på en del skivor. I April skall kommer man att släppa vad jag tror är 3 grymma plattor om man gillar denna typen av musik. Dels Jeff Lynnes första soloplatta, "Armchair Theater" (den vet jag är bra) och två ELO skivor, "Zoom" och en Live som inte funnits på marknaden tidigare. Dessa två har jag inte hört tidigare, men liven har en hel del bra låtar på listan.



Synd bara att inte Jeff Lynnes låt "Let it Run". från filmklassikern Electric Dreams, finns med på någon av dessa releaser, eftersom den är något av en nostalgifavorit. Denna nyheten gav mig dock ett sug efter just lite gammal poppig symfonirock med den fantastiske Jeff Lynne som upphovsman, så det får det bli just denna låt som blir dagens Musiktips och sedan får jag poppa kontoret vansinnigt med ELO idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...