fredag 15 april 2011

Sport

Gudarna skall veta att jag inte är någon sportfanatiker. Jag tränar lite på Gym för husbehov och har idrottat en del i min ungdom (Undervattens Rugby - För vem som helst kan prestera när man får luft.). Men där slutar det liksom. Visst, någon gång ibland kan jag fastna framför något som en sportkanal sänder, men mer av tristess än genuint intresse.

Dock hörde jag igår ett inslag på radion som fascinerade mig. En fotbollsspelare, vet inte vem eller i vilket lag men sportbuffarna vet säkert, hade tagit strypgrepp på en motståndare på planen, men för att domaren inte sett något så fanns inte handlingen och därför ansåg man från förbundssidan att inga straff skulle föreläggas eftersom det bara är domaren som har rätt att döma under en fotbollsmatch.

Ehh, brottslig handling???? Osportsligt beteende??? Tusentals vittnen på läktarna???? 21 övriga potentiella vittnen på planen??? TV????
Nä, har inte domaren sett det så finns det inte.... Skulle man kunna polis anmäla det som ett brott, eller går man fri från brott på en fotbollsplan om en domare inte ser något?

Känns lite unket på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...