torsdag 5 oktober 2017

Önskelistan : Bushmills gitarr

Rockhistorien har sedan länge visat att gitarrspelande och Whisky går att kombinera.

Ok, jag kan inte själv spela gitarr, men jag njuter av deras skönhet. Däremot så hankar jag mig fram som whiskydrickare lite då och då. Kan även ha hänt i samband med att jag njutit av att någon annan spelat gitarr. Vilket gör att denna Bushmills Gitarr hamnar rätt högt på min önskelista.

Skapad och byggd av George Lowden och söner, i trä taget från gamla Bushmills tunnor. Vågar inte ens fundera på vad den kostar, men man kan bara konstatera att det är en troligt vacker gitarr. Innbillar mig att den har en Bushmills runda mjukhet i klangen.....

Har jag förstått det hela rätt så få man även med en flaska Bushmills i en special förpackning, så det kanske ändå är värt priset i alla fall.






 Mer bilder och andra gitarrer hittar man på Lowdens hemsida.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...