måndag 13 augusti 2012

Vinyler som jag skulle vilja ha...

...om jag fortfarande samlade.

Jag nämnde att detta kunde vara att ämne som dök upp längre fram och här är ett första inlägg i denna kategori. Fast, ärligt sagt, anledningen att denna artikel dyker upp här, är mer en slump än att man skall se det som en start på en artikelserie.

Slumpen då? Jo, jag samtidigt som jag satt och suktade efter dessa två otroligt vackra vinylutgåvor av Doom pionjärerna Pentagram efter att Stones-mannen hade lurat iväg mig till Svart Records hemsida, så såg jag att bandet kommer för att spela i Sverige till vintern. Mer om det nedan. 

Review your Choises


Sub-Basement.


Båda skivorna är tryckta i en limiterad upplaga om 500 kopior styck. Och som det inte vore nog med att det är otroligt bra skivor i sig, så är det dessutom mina favoriter i den Italienska konstgruppen Malleus (för övrigt till stor del gruppen Ufomammut) som står för designen. Allt detta godis till det facila priset av 15 euro stycket. Eller en value pack på 30 euro för båda med 2 bonus 7" till.

Det slumpade det sig så att jag fick syn på att Pentagram är bokade att spela här i Sverige snart. Närmare bestämt på Püssy a GoGo den 9:e November, som förövrigt har en hel del annat gott att bjuda på under hösten. Så förhoppningsvis kommer det att bli läge för att se dem. Och med lite tur kommer det då att bli en schysst poster till evenemanget av Robin Gnista.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...