måndag 20 augusti 2012

Uppdatering - Black Cowgirl

De senaste åren har varit omvälvande för musikindustrin. Mycket har förändrats, en del till det sämre, men även en stor del till det bättre.

En sak som jag gillar, som jag helt skyller på den nya ordningen, är den nya Do It Yourself (DIY) andan som börjar få fart. Där främst mindre bolag och banden själva tänker till lite extra för att nå ut. Där man minskar avståndet mellan de potentiella fansen och banden. För det känns som om den digitala världen ger oss en tillbakagång i viss mån, till tider då banden var mer lättillgängliga för sin publik och inte något man placerat i ett elfenbenstorn.

Ett exempel på sådant hände mig nu i helgen. Bandet Black Cowgirl, som jag skrev om häromdagen, skickade ett mail till mig. Anledningen till detta var att jag tidigare köpt ett specialerbjudande av deras skiva. Packen som damp ner därhemma var skivan, T-shirt, lite klistermärken och en påse sås. Gott så, dessutom till ett väldigt bra pris.

Mailet var från sångaren Ben McGuire och visade sig vara en 2:a del av leveransen som jag helt missat skulle ingå. Här är mailet.

Hello,

Here is the second part to your Black Cowgirl order! This is a link to some demo's, alternate sessions and some throw away and screwing around tracks. We really appreciate you taking the time to listen to anything we have done let alone spend the money to order from us! We can't thank you enough.

We can't wait to get back in the studio and do some more extensive touring!!!
Tracks:

1- The Prowler: One of the first songs we recorded at home
2- Alkaline: John Brenner sessions
3- The Ride: John Brenner sessions
4- Eclipsor: John Brenner sessions
5- BC promo
6-  Early demo versions of Roadmaster
7- Sharkcharmer: A terrible song we wrote with a great Van Halen style solo from Nate, we knew the song sucked but it was fun to play, I think we played it out twice.
8- Unio Mystica: ROUGH home demo I made, sounds like CSNY if Bob Seeger was in the band and they were all tone deaf.

We may send more demos and unreleased stuff down the road, if you do not wish to receive these emails please let us know and we will leave you alone!

Thanks again!!!!
Ben

Sånt här gillar jag. Det där lilla extra, som får en att känna att bandet bryr sig om sina lyssnare.
Thanks guys, this is really the gravy on top, that spoils us listeners rotten. Keep it coming.

1 kommentar:

  1. Man blir helt klart rörd av sånt här, skönt med artister som bryr sig om sina fans.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...