måndag 6 augusti 2012

Man kan inte förneka en bra låt... - 8

Blue Öyster Cult är ett av mina favoritband som har hängt med mig genom åren så därför är det väl bara naturligt att presentera en låt från dem i denna serie.

Det blir den episkt vackra Don't Fear The Reaper från 1976. En skönt svävande melodi om evig kärlek som ger melankolisk och lite kuslig känsla. Den är skriven av Buck Dharma och har blivit bandets största hit

Denna gång får dock min egen tolkning komma först. :-)
Ett av mina träsnideriprojekt
Blue Öyster Cult


Candlemass


Lydia Lunch & Clint Ruin


HIM


Och inte att förglömma SNL's underbara sketch, More Cowbell



3 kommentarer:

  1. Såklart en fantastisk låt, måste erkänna att jag har dålig koll på detta band, har mest hört den här låten och några till. Aldrig lyssnat på något album. Vilka rekommenderar du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen skulle jag vilja säga alla, men jag antar det inte är svaret du vill höra. :-)

      En av mina favoriter och den första jag hörde med dem (har jag för mig) är "Fire of Unknown Origin". Men även deras live, "On Your Feet Or on Your Knees" och plattan som "Reaper" låten kommer ifrån "Agents Of Fortune" är ruggigt bra.

      Radera
  2. Nej, såklart inte. Har förstått att "Agents Of Fortune" ska vara en av de bästa, det är en sån där skiva man verkligen känner igen omslaget på, men pinsamt nog aldrig hört i sin helhet. Ska försöka ta mig an bandet, brukar gilla att lyssna på alla studioalbum när jag är intresserad av något.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...