torsdag 22 februari 2018

Dagens Musiktips : Hela listan..Eller grand deluxe 29!

Holy moly, har jag bra band på listan idag eller vad? Fast, så är det ju nästan jämt. Fast , jag måste nog säga att det är en rejält skön kvartett som bjuds denna dag.

Sergeant Thunderhoof
Spader Dotter har sedan hon flyttade till England fått en liten favorit i staden Bath. Därför blir det extra roligt att presentera en rykande färsk låt, "Another Plane", med stadens Doom veteraner från deras kommande platta Terra Solus.  En suggestiv pärla som ger mersmak.





Brother Sister Hex
En liten EP drypande av skönt skramlande fuzzig garagerockande. Förhäxande skön och tillbakalutad sång och suggestivt driv i musiken. Det kan ju bara bli bättre om man får mer.





The Absurd
Lite modernare sound, men tredje gången gillt så vill jag använda ordet suggestivt. Och vill jag det så gör jag det. Lite alternativt. Ett sound som är både sent 60-tal med vibbar av både The Doors och Velvet Underground, men samtidigt hur modernt som helst.





King Witch
Nu slutar jag med det suggestiva. För dessa skottar är rå energi. Metal. Tunga riff och tighta som bara den. Toppade med otroligt stark och snygg sång. Ähh, vad fasen, det finns suggestiva element även här. EP:n har ett par år på nacken, och jag vet faktiskt inte om det finns mer att hämta i skrivande stund, men njut av det som bjuds här så kanske vi får se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...