torsdag 30 november 2017

Recension : The Black Marbles - Moving Mountains

Igår körde jag ett Göteborgsband, Honeymoon Disease, som är en helt ny bekantskap för mig, trots att dom hållit på ett tag och helt klart lirar musik som landar gott och väl inom mina preferens ramar.

Hör och häpna, vi gör det igen idag.
Ännu ett otroligt bra band från Götet, som hållit på i flera år och lirat svängig Blues Hårdrock precis i det härad som jag är fullkomligt såld på. Bandet i fråga denna dag är The Black Marbles, och jäklar vad det svänger. Bandet lägger en svängig och stabil grund som sångerskan Marcia Svensson kan lägga sin otroliga pipa ovanpå, med både tryck, djup och känsla. Svängiga och trallvänliga låtar med mycket känsla.

I morgon släpps deras nya platta, Moving Mountains, som jag sitter och lyssnar på för fullt. Som jag sade inledningsvis, massor med bluesdrypande hårdrock, men även lite ko-jazz flörtar i låten "Fallen" och en sprödare ballad i "Nite Of The Tiger", vilket mixar upp det hela.
Det har varit mycket bra musik i år, och detta är inget undantag, snarare på gränsen till bland det bättre jag hört. Så med sitt sena inspel, stor risk för att hamna på en årsbästa lista med stor konkurrens.

Jag sitter som sagt och lyssnar på plattan för full, men ni mina kära läsare, får nöja er med videon/singeln "Starligth" till i morgon. Men det är inte fy skam, särskilt som väntan blir minimal.




Sammanfattning:
Betyg 4/5

Favoritspår: Starlight och Best Believe It
Skivbolag: Inget!?
Release:  1:a December, 2017








For More Info Visit:
https://www.facebook.com/theblackmarbles/
http://www.theblackmarbles.com/

Band Members:
Marica Svensson - Vocals
Krister Selander - Bass
Rickard Lindberg - Guitar
Tobbe Bövik - Drums
TRACK LISTING:
A1. Little Sun
A2. Starlight
A3. Stain My Eyes
A4. Fallen
B5. Best Believe It
B6. Night Of The Tiger
B7. Young Boy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...