måndag 2 oktober 2017

Dagens musiktips: sort of......New York ca. länge sedan....

Först, jag har aldrig varit i New York, men jag har alltid haft en längtan dit. Det är så att säga på min att göra lista. Men, jag har ett problem. Jag vill åka dit och uppleva staden nu, men det jag längtar efter mest är min romantiserade bild av staden under 70-80 talet. När det stora äpplet mer var en rutten fallfrukt. Varför? All musik från eran. Alla TV serier från eran. Alla poeter, konstnärer, musiker som vandrat dom skitiga gatorna, supit och knarkat, i det förvildade New York från en annan tid. CBGB's, The Factory eller vilken som helst bar längs med hamnarna....

Dagens musik tips får bli Mink DeVille,  men det skulle lika gärna varit Michael Monroe, Ramones eller vilket som helst random band/artist som skildrar dåtidens New York... Eller författare som Keruoac/Borroughs eller underbaraste Patti Smith.



Så om inte detta var nog, se HBO serierna Vinyl, The Duce eller Netflix serien The Get Down...
Har ni inte sett dom ännu? Lucky you, då har ni något att se fram emot...

Vi ses i New York, och vältrar oss i romantiserad rock n roll snusk o smuts, vare sig den finns kvar eller inte.... Det kanske är bäst att fortsätta ha det som en guilty pleasure dröm och bara fortsätta uppleva det genom dom som satt ord på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...