torsdag 24 augusti 2017

Dagens Musiktips : AWA - Mention

Här kommer ett tipps i den lite mer skumma kategorin. AWA från Tyskland har i och med plattan Mention verkligen fått till en mysko platta.
Min första lyssning gav mig myror i huvudet och mitt första intryck var att det här är inget för mig. Men jag gav det ett par lyssningar till och det är bara att konstatera att skivan växer.
Det finns så mycket skumt och skönt på plattan, så jag kan bortse från de mindre detaljer som jag har svårt för. Plattan i sig är svårförklarad, den inbegriper allt mellan tungrock till långsamma psykedeliska partier. Det finns Jazz, orglar, fuzzade gitarrer, knarkiga saxofoner och trollväsande sång. Och massor därtill, utspritt på tre låtar, varav den kortaste klockar in på strax över 6 minuter.
Dessutom stygga nunnor på omslaget. Det enda jag kan göra är att uppmana er till att ge skivan en chans eller två. Den växer, men slutar aldrig att vara just skum på ett bra sätt.




Mer info:
Facebook

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den låter som om Syd Barrett och Frank Zappa hade tolkat Dark Side of the Moon, förstärkta med syra och neråttjack ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...