fredag 25 augusti 2017

Dagens Musiktips : The Arataca Stoned Farmers : Tales From Arataca - Chapt. 03

Ibland är det små saker som får mig att haja till. Som i detta fallet med The Arataca Stoned Farmers. Ett band från Brasilien jag aldrig hört talas om tidigare. Men bara jag hörde introt på första låten "Melting Paintings", på deras EP, så vaknade min nyfikenhet. En dialog på svenska tagen från Ingmar Bergmans epos det sjunde inseglet. Helt underbart! Att dom sedan spelar riktigt svettig och slamrig Rock n Roll, gör ju inte saken sämre direkt. Dom verkar dessutom gilla traktorer lika mycket som min svärfar.....

RIDDAREN: Hör du mig?
DÖDEN: Jag hör dig.
RIDDAREN: Jag vill ha vetskap. Inte tro. Inte antaganden. Utan vetskap. Jag vill att Gud räcker mig sin hand, avtäcker sitt ansikte, talar till mig. 

DÖDEN: Men han tiger. 
RIDDAREN: Jag ropar till honom i mörkret men ibland är det som om det inte fanns någon där. DÖDEN: Det kanske inte finns någon där.
RIDDAREN: Då är levandet en orimlig fasa. Ingen människa kan leva med Döden för ögonen och vetskapen om alltings intighet.
DÖDEN: De flesta människor reflekterar varken över Döden eller intigheten.
RIDDAREN: En dag står de ju ändå på livets yttersta näs.
DÖDEN: Ja den dagen…



Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...