torsdag 25 maj 2017

Dagens Musiktips : Hela listan..Eller grand deluxe 14!

Förra listan var EP:s. Vi fortsätter med kortis-spår och denna gången håller vi oss till svenska band..

Nekromant
Nekromant är gamla bekanta här på bloggen. Fast då hette dom Serpent och jag hade en blänkare om deras skiva Nekromant. Sedan dess har döpt om sig till just den skivtiteln. Självklart! Men även om man gjort ett namnbyte så har man inte tummat på den musikaliska kvaliteten. Denna enda lilla låten är ruggigt bra, så håll till godo. 




Pulgasari
En coverlåt, ursprungligen med Nancy Sinatra, som de flesta känner igen, om inte annat alla som gillar Tarrantino filmer. Så denna hade kunnat passa in lika bra i min gamla serie om att det inte går att förneka en bra låt. Skön version, men lyssna även på deras egna material. Riktigt bra.

Facebook


Minotaur
Ett Stockholmsband som jag aldrig hört ett knyst om tidigare, och inte vet så mycket om överhuvudtaget. 2016 släppte man i alla fall 4 stycken enkelspår på Bandcamp. Låtarna kanske känns som dom kunde ha proddats lite mer, men det ger en ganska skön Ghost vibb som jag gillar. Att man dessutom använder Frazetta bilder som illustrationer till låtarna, ja det blir plus i min bok.



Förr
Ännu en cover, denna gång på Fred Åkerströms "Jag ger dig min Morgon". Egentligen har Förr släppt mer musik sedan dess, som i sig är värd att hyllas, men jag valde ändå att ta den här för jag gillar låten och den är inte med på plattan. Men, när ni hört färdigt på denna, klicka över till dom nyare låtarna för lite skön 70-tals progg feeling.




Fungus Hill
Ett Umeå band som jag inte heller vet mycket mer om än att dom spelar en magiskt skön Norrlands psykedelisk doom Normalt på engelska, men i detta fall med sagokänsla på svenska. Något att bita i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...