tisdag 14 februari 2017

Recension : Nick Douglas - Regenerations

Nick Douglas presenteras i det medföljande pressmaterialet som basist i Doro.
Sorry, kalla mig gärna sexistisk, men jag tillhör den generation som och kategori som gillade både Warlock och sedermera Doro, men bara kommer ihåg just Doro Pesh från banden.
Och det är troligt att det så kommer att förbli. För Nick Douglas sätter inte några större spår i mitt inre med sin debutplatta på egen hand, Regenerations.

Inte direkt dåligt, men väldigt slätstruket, ljummet och ofarligt. Nicks röst saknar karaktär, även om den inte är dålig, så även om det finns embryon till bra låtar så blir det bara platt fall för mig.


Endast låten "My Lucky Day" känns som den försöker tända till en aning, men inte tillräckligt för att lyckas lyfta från marken och sväva. Låten "Blackwood" är så meningslös att jag håller på att storkna. snacka om utfyllnad som bara verkar vara till för att visa att Nick kan spela piano också.

Nä, det här sömnpillret får nog någon annan ta till sitt hjärta. Det blir knappa 2 Ess för denna platta från mig. Och då mest för att jag är på gott humör.

Sammanfattning:
Betyg 2/5

Favoritspår: My Lucky Day
Skivbolag: Metalville
Release: 24:e Februari 2017
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...