onsdag 15 februari 2017

Dagens Musiktips : Hela listan...Eller grand deluxe 5!

Jahapp, dags för en ny lista med blandat godis från källarvalven. Det blir lite blandat, gammalt och nytt, bara 3 band idag, men lite extra matnyttigt.

Vi börjar med en väldigt ny bekantskap. En EP med Voodoo Smurfs från Österrike.Det är inte många dagar jag vetat om denna lilla pärla, men jäklar vad den gått på repeat. Det svänger något infernaliskt om gänget. Som en underbar gumbo av Deep Purple, Pink Floyd och en massa annat gott. Sade jag att det svängde förresten?





Från förra året kommer nästa alster. Wild Honey, en trio kvinnor från Kalifornien, som ger starka vibbar av alternativ-andlighet. Enkel folk-doom, på gränsen till naivt low-fi, men med en charm som jag inte riktigt kan värja mig mot.



Facebook

När vi ändå vandrar längs de lite mörkare stigarna så tänkte jag passa på att presentera Zeal And Ardor från New York. Bandet själva presenterar sin musik som "American slave and black metal", vilket inte är någon dum label kanske. Något som skulle funka i nästan vilken Tarantino film som helst. Bandet är dessutom strax ute på vägarna i Europa. För oss alla som gillar trevliga vinyl släpp, så gav bandet ut boxen på bilden, dock bara i 40 ex. som tydligen sålde slut i ett nafs.





2 kommentarer:

  1. Man inser att Spotify inte är så heltäckande. Från ovanstående inlägg fick jag bara träff på låten med Zeal & Ardor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är därför Bandcamp är så roligt. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...