torsdag 14 april 2016

Polar'n Pers guldkorn "Minns ni Thomas Rusiaks låt Spinning?"

Minns ni Thomas Rusiak, mannen som släppte plattan Magic Villa (2000) där han gjorde en cover, Hiphopper (2000), på Teddybears STHLM:s låt "Punkrocker" (Rock’n’Roll Highschool, 2000) och etablerade någon variant av "cross-over" mellan rock och ...ehe... typ Petter (som han samarbetade mycket med)!

Jag fick upp ögonen för Thomas Rusiak genom brorsan och fascinerades av att han vann en Grammisen för "årets nykomling" samt "årets manlig pop/rock" före ingen mindre än Håkan Hellström.

Ja, jag vet att det ligger på gränsen för att platsa i en rock-blogg (om ni ska bedöma mig innan ni läst vad jag har att säga...), men jag kan inte hålla mig...

Det här svänger så jävla bra!

Jag tänker på första singeln "Spinning" från plattan "In The sun" (2003) som är så jävla indierock att jag bara gapande kunde masa mig iväg till skivbutiken.


Jaja, här är ett riktigt guldkorn till låt hur som helst! ...eller hur?

/Polar'n Per

Tack, till Aftonbladet för att ni påminde mig om honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...