lördag 13 februari 2016

Spader Ess Raljerar på - Så in i helvete om musik och skitnödighet

Ok, jag erkänner! Jag tycker att det iranska bandet Confess är rätt kassa när det kommer till deras musik. Mest för att det inte är min musiksmak överhuvudtaget. MEN! Jag blir sur, jävligt sur, på det faktum att bandmedlemmarna tydligen blivit arresterade av den Iranska staten för det ohemult otroliga brottet hädelse.?!!?? Särskilt som Iran försöker framhäva sig som ett modernt land i världsmedia.

Välkommen till dåtiden. Dumtiden! Medeltiden.... Jag blir så jävla sur, helt enkelt, när någon sätter sig på höga hästar och dikterar för andra vad som är rätt och fel. Eller rättare sagt, jag gör ju det jag med, men jag kommer aldrig att fördöma någon annan för dess tro eller smak (även om jag vet att hen har fel), så länge hen låter mig tro att jag vet bäst. För det vet jag ju. Men om jag mot all förmodan skulle ha fel, så överlåter jag dömandet till hårdrocksgudarna, asagudarna, hebreiska, muhammedanska, kristna eller någon annan gud som jag inte tror på, att döma mig den dag jag står inför deras anlete. Men inte på så lösa grunder som här, och av självutnämnda smakpajaser.

Nä, som Voltaire sade, Jag må inte hålla med dig, men jag kommer att kämpa för din rätt att säga vad du  vill (även om du är dum i huvudet och inte skadar någon annan). (Ungefär (ni vet vad jag menar)).
Hur eller hur, här är mer info om just detta fall. Nedan en av låtarna som tydligen är tillräckligt jävliga att man måste ta i med hårdhandskarna så att inte folk använder sin egna fria vilja att bestämma vad man vill lyssna/tänka på.

Jag gillar inte musiken i sig, men "Horns Up!!" för Confess och skäms till prästerna av "The Temple of Syrinx" som Rush en gång sade. Från "The Ayatholla of Rock n Rolla"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...