torsdag 18 februari 2016

Dagens Musiktips - Hellsingland Underground : Earth's Gonna Shake

Hälsingarna i Hellsingland Underground är tillbaka med ett videosläpp från den kommande plattan, Understanding Gravity. Låten, Earth's Gonna Shake, ger smakprov på lite Norrländsk Americana rock när den är som bäst.

Skön video, riktigt bra låt och sedvanligt snyggt omslag till den kommande plattan.
Trots att man har en helt annan typ av bild till omslaget på nya plattan, så upplever jag en viss likhet med förra skivans omslag. Det är något med färgskalan och flygandet som binder ihop det. Jag gillar.

Att sedan titeln och bilden passar som hand i handske är extra snyggt.




Att den dock får mig att minnas en inte allt för trevlig dag, då min son vann en tävling i just att hoppa längst från gunga och landade med ansiktet  först in i staketet som omgärdade lekplatsen, ja det får jag väl ta.... :-)

Förväntningar? Javisst!






Hellsingland Underground - Earth`s Gonna Shake (Official Video) from Sound Pollution Distribution on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...