fredag 27 november 2015

Dagens Musiktip - Slangbella : Någonstans I Oskarshamn

Dagens musiktips, med Slangbella, skulle jag nog inte kunna låta bli att skriva om även om jag inte gillat låten, vilket jag nu gör. För med en titel som "Någonstans i Oskarshamn" så blir man ju lite nyfiken då man själv är en son av O-hamn.

Slangbella är ett soloprojekt med Anders Alexander från Alice In Videoland och så här beskriver han själv uppkomsten av låten.
”Låten kom till efter att jag blivit strandad i en småländsk småstad en lördagskväll. det var i det närmaste en David Lynch upplevelse med tjackade ungdomar på mopeder och fulla handikappade. I samma veva som jag skulle skriva texten till refrängen läste jag på nyheterna om det uppmärksammade kniv överfallet på Max i Oskarshamn. Killen som hade försvarat en tjej som blev antastad, och blev själv knivstucken.”
Sånt som händer på landet helt enkelt, själv har jag haft en hel del bisarra upplevelser i Tex. Halmstad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...