tisdag 29 september 2015

Recension - Monster Magnet : Cobras and Fire (The Mastermind Redux)

Jag tänker inte bli långrandig i denna lilla recension av Monster Magnets senaste giv, Cobras and Fire (The Mastermind Redux). Eller om man så vill, Dave Wyndorfs senaste uppiffning av en äldre platta. För det som jag skrev om Milking The Stars: a re-imagining of Last Patrol står sig riktigt bra även för den här plattan.

Det enda som jag kan tillägga är att texterna passar mig riktigt bra just nu när jag är inne i en period då jag gärna läser en hel del dystopier. För det vore synd att peka finger mot Dave och anklaga honom för att vara en munter hippie på denna skivan.


Därför snor jag även mitt tidigare betyg och omdömet blir 3 ess av 5 om du redan har Lost Patrol. Har du nu inte det, så ser jag den som en klar 4:a.

Sammanfattning:
Betyg: 3-4/5
Ess
Favoritspår: Watch Me Fade o Ball Of Confusion
Skivbolag: Napalm Records
Release: 2:a Oktober 2015



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...