lördag 1 mars 2014

Det som komma skall - The Pretty Reckless

The Pretty Reckless är ett band som jag första gången hörde talas om på Grimgoth's sida, där han skrev om deras kommande album Going to Hell och han visade videon "Burn". Sedan dess har dom dykt upp en del och deras skönt svängiga singel "Heaven Knows" har spelats hyfsat flitigt på radio och då även på P3.

Bandet har släppt ett antal snygga videos inför skivsläppet, vilket gör att förväntningarna höjs för min del, för det här är normalt ett band som jag skulle ställt mig en aning skeptisk till. Och då framför allt för att man väljer att spela ganska hårt på sångerskan Taylor Momsens sexiga utstrålning. Vilket i mina ögon kan vara lite problematiskt. Inte för att jag inte uppskattar sexiga kvinnor, utan för att jag tycker det blir aningen läskigt om man i musiksammanhang enbart har det att erbjuda i stället för talang. Exempelvis som i faller Butcher Babies, som jag bara finner patetiska i sitt försök att spela på en sexighet som jag anser att dom saknar i samma utsträckning som jag anser att dom saknar talang.

Men här, med Pretty Reckless, måste jag ändå krypa till korset (vilken liknelse när man skriver om en grupp som skall till att släppa en platta med namnet Going to Hell :-)), men både bandet som helhet och Taylor i synnerhet verkar ha talang och låtsnickrarkompetens så det räcker, och då är det är bara till att kapitulera och luta sig tillbaka och njuta av det som bjuds i inväntande på att skivan släpps. Så det blir spännande att se vart det här tar vägen helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Tack för länk och omnämnande.
    Kul att du också fastnat för The Pretty Reckless och Taylor Momsen, och ang. sexigheten/talangen är det väl ungefär likadant som med Huntress och Jill Janus?
    Bägge har talang och utstrålning!

    Ska bli spännande att få höra deras nya alster.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...