torsdag 9 januari 2014

Jag känner mig aningen lurad av Sony

Jag känner mig aningen lurad av Sony, och för varje dag som går, så känns det som det blir lite mer...

Varför? Jo, jag är sedan i September förra året nästan ägare till en Playstation 4. Eller rättare sagt, sedan dess är jag en förbokad ägare.
Det vill säga, jag väntar fortfarande på att bli en lycklig ägare av ett stycke nya tiders spelkonsol. Jag hade hoppats, och jag var verkligen inte den ende i familjen som hoppades och antagligen inte den ende i Sverige eller världen för den delen heller, att den skulle hinna komma till jul.

Men som vanligt hade man svårt att leverera, för vem skulle kunna ha trott att det skulle bli en sådan anstormning? Jag menar, inte ens de som förbokat har man kunnat producera tillräckliga mängder till. Och det må väl vara hänt, men under tiden så läser man vidare artiklar som denna i aftonbladet, där det talas om vilken försäljningssuccé den är, samtidigt som Sony väljer att lansera konsolen i 18 till länder, trots att man inte klarar att leverera till dem länder som den redan är lanserad i...????!!!!

En annan sak som slår mig är att det skrivs väldigt lite om PS4:an överhuvudtaget av svenska privatpersoner, utom i kommentarsfält till tidningsartiklar där konsolkriget är i full gång, och då verkar det mer vara baserat på känslor än att man faktiskt provat prylarna.
Men man ser väldigt lite fakta eller recensioner skrivna av andra än proffs och tidningar. Vilket får mig att undra om man levererat någon hårdvara överhuvudtaget och försäljningssiffrorna mer eller mindre är baserat på just förhandsbokningar? Nä, nu är det upp till bevis som gäller Sony, dags att kavla upp ärmarna och leverera helt enkel. För även om konsolen verkar häftigare än nya X-boxen på pappret, så är det just nu bara på pappret, och det räcker inte så långt... Ville jag vänta länge hade jag satsat på Steam boxen i stället.

Är det någon spelglad läsare som hört talas om någon som fått PS4:an levererad? Jag har det då inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...