lördag 9 november 2013

Polar'n Per åker bil

Metallica
Ibland åker jag kommunalt till jobbet, ibland åker jag bil. Periodvis blir det mer bil, ibland mindre, det är hur som helst där jag tar mig tid att lyssna på musik, ibland på radio, oftast på CD. Regn eller sol, hårdrocken och ibland punken gör mig på strålande humör, köerna till trots.

Igår tog jag fram Metallicas gamla kioskvältare "...And Justice For All" (1988). Bandets fjärde platta, och enligt mig en av deras bästa, inleds med "Blackened" som är min absoluta favorit med bandet tillsammans med "Disposable Heroes" från plattan innan... "

Efter "...And Justice For All" byttes, obegripligt, den fantastiske producenten Flemming Rasmussen ut, Bob Rocks gjorde entré och grabbarna i bandet klippte av sitt långa hår... Ingenting blev som det var, men det är en annan historia!

När jag kom fram till jobbet sitter jag fast i avslutande "Dyers Eve", den håller mig kvar, hypnotiskt. En kollega sliter mig ur transen, knackar på rutan samtidigt som låten tar slut... Det är en fantastisk låt, jag ville bara säga det!

Klippet nedan är en lysande upptagning från Mexico ("Orgullo, Pasión, y Gloria: Tres Noches en la Ciudad de México", 2009)

/Polarn Per



Tre starka med Metallica:
1. Bandet
2. Cliff Burton
3. Jason Newstedt

Mer om Metallica:
...finns överallt, framförallt i min och din skivhylla!

3 kommentarer:

  1. Att få vara ensam i bilen är en ynnest ibland, när det kommer till musiken. Därför gillar jag att köra till Forsmark ibland.:-)

    SvaraRadera
  2. Så är det, lite egotid för en rockfarsa! :-)

    SvaraRadera
  3. Vet att man inte ska sparka på dom som ligger ner men...Lars Ulrich och Kirk Hammett. Att dom kommit så långt samtidigt som dom är så kassa på det dom håller på med är ju ganska fantastiskt egentligen. Minst sagt ett par svajiga gubbar.
    Att skivan är en grym klassiker och utgör en stor del av soundtracket till min högstadietid är en annan femma.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...