torsdag 29 augusti 2013

Heta nyheter...Från Musikvärlden

Värden runt omkring oss vilar på ett antal sanningar.

En av dessa är att Rockmusik och Merchandise går hand i hand.
Vad hade rockvärlden varit utan bandtischan? För att inte tala om den senaste tidens våg av allsköns band-brandade dryckjom som fullkomligt vällt in över oss fans. Inte nog med att vi skall vara fanatiska fans, vi skall vara alkoliserade fanatiska fans.

En annan av dessa sanningar är att rockmusik och starka såser har ett kärleksförhållande. Så är det i alla fall hemma hos mig och så borde det vara hos alla. Det innebär inte att jag dränker allt i het sås, men det betyder att jag uppskattar en liten munbränna då och då.

Som av en händelse, så går dessa två regler att kombinera och då får vi en riktigt stark regel. :-)
Det har under en längre tid funnits en hel del starka såser som är brandade (finns det något bra svenskt ord? (märkta känns lite klent)) med olika bandnamn, precis som det finns vin och öl osv. Tyvärr är inte såserna lika kända, för det borde dom vara (se ovan) men det verkar som om Systembolaget har ett järngrepp på Merch i flaska. Men jag har skrivit om en del av dem här under rubriken "Heta Smaker" och "Önskelistan" och nu tänkte jag fortsätta i den andan.



Vi börjar med att rapportera att The Swords sås, "Tears of Fire" har vunnit pris, närmare bestämt en tredjeplats i kategorin "Best Peppersauce - Commercial Bottler's Category – People's Choice Award" i den 23:e upplagan av Austin Hot Pepper Sauce Festival




Det var nu inte den enda rockframgången vid prisutdelningen på denna festivalen. I kategorin "Best Peppersauce - Commercial Bottler's Categor" kneps första platsen av Trevi & Becky Biles från Big Daddy's Hot Sauces. (inte första gången dom plockar priser för sina såser men ett stort grattis i alla fall)
Vad har det med rockmusik att göra säger ni? En hel del säger jag!

Till att börja med, Big Daddy's Hot Sauces, har ett par rockrelaterade såser på sin palett. Flaming Lips, High On Fire, Amplified Heat och EYEHATEGOD är band som är representerade med såser i deras katalog.

 Men det stannar inte där. Trevi Biles som tillsammans med sin fru driver företaget, är dessutom basist i Austinbandet Venomous Maximus (som gillas en hel del av eder SpaderEss).
Vilket i förlängningen innebär att vi med väldigt stor sannolikhet kan se fram mot att även dom kommer med en egen sås. Vilket inte på något sätt förminskar bandets status hemma hos mig, snarare tvärt om, då kan man ha Venomous Maximus både i skivhyllan och i kylskåpet.

Vilket i förlängningen betyder två saker. Dels att alla omnämnda såser (plus de som inte nämnts) hamnar med automatik på min önskelista. Och dels att om inte välgörare ute i världen blir slagna av stor godhet och börjar skänka mig såsflaskor med bandbranding, så får jag börja hänga på låset till butiken ExtremeFood och tjata om att dom tar in dessa i sitt sortiment (dom har redan en del bandrelaterade flaskor på hyllorna) så att jag kan börja lägga upp en samling.

Vi firar allt detta med att köra en video av Venomous Maximus




Så, GE MIG NU!

2 kommentarer:

  1. Jag spånar lite här-namnmärkta? Namnsatta?

    Blir inspirerad till ett eget inlägg om hur jag väljer merchandise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte att komma ifrån att Merchen är en viktig del i livet.:-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...