måndag 1 juli 2013

Grattis!! Debbie Harry

Idag fyller Blondie, eller rättare sagt Debbie Harry 68 år. För det är väl helt enkelt som så att för dom flesta så är hon synonym med just gruppen Blondie.

För min egen del så kom jag i kontakt med Blondie via en klasskompis i början på mina tonår, och kan väl inte annat än erkänna att Debbie blev en av mina första "heartthrobs" vad det gäller kvinnliga musiker. Med sin lite kalla och kaxiga attityd tillsammans med den underbara musiken, vem kunde motstå, men så hade hon ju ändå varit Playboy Bunny innan musikkarriären tog fart.

Blondie är en sådan grupp som jag ständigt återvänder till med glädje, även om det inte är jätte ofta numer. Om inte annat så funkar dom bra i Karaoke sammanhang.

Lite kul att en tjej född i solskensstaten Florida (även om hon inte bodde där värst länge, då hon blev bortadopterad till en familj i New Jersey) blev lite av en förgrundsfigur för det vilda och farliga New York.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...