måndag 17 juni 2013

Spader Ess rekommenderar! My Dad was in a Band

My Dad Was In A Band är en helt underbar site som är i sin linda och kan bli hur bra som helst. Man har här möjligheten att lägga upp information om gamla band som ens föräldrar en gång spelat i. Vilket ger ger oanade möjligheter både till att hylla och förnedra sina föräldrar (för jag antar att man
även kan inkludera sin morsa trots namnet på siten).

För det gäller att komma ihåg att inga gamla synder är glömda.....

Och eftersom jag här på bloggen gärna håller min lykta lite extra högt för mina gamla polare i The Quill, så måste jag ju bara lyfta fram det här inlägget från sidan, om ett gammalt band med samma namn som dessutom hade den stora äran att spela på Woodstock festivalen, man var först ut på dag 2.
Låt mig presentera Quill från 1969.
Det måste vara något speciellt med det bandnamnet, för den här upplagan låter inte heller så dum. Kanske vore något att göra en cover på för The Quill? :-) Skulle det räknas som låtstöld? :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...