torsdag 20 juni 2013

Dagens Musiktips - Budgie

Ett band som jag har ett litet kluvet förhållande till, bland många andra, är det Brittiska bandet Budgie. Ett band som jag har rätt dålig koll på, trots att jag tycker att det jag hört är väldigt bra och åtminstone deras äldre material, med mix av Black Sabbath och Rush, ligger helt rätt gentemot vad jag normalt gillar och går igång på. Exempelvis låten "Breadfan" är ju rent fantastisk.
Trots det har vår kärleksaffär aldrig riktigt lyft. Vet inte om det kan ha varit den där jämrans undulaten som för det mesta fanns på deras omslag, som inte kändes cool nog...:-)

Med ett undantag.....

Låten "Hold On to Love" från deras sista skiva, Deliver Us From Evil, innan uppbrottet 1983 (dom har vad jag vet gjort en skiva till efter återförening).
Jag hade en period i mitten på 80-talet då vartenda blandband som jag gjorde, skulle innehålla just den låten. Så nu när jag slänger på gamla kassetter uppe i svärfars lada, så dyker låten upp lite då och då.
Vet inte riktigt varför? Låten som sådan är rätt smörig och jag vet inte ens om jag tycker det är den bästa låten på plattan, men på blandbanden skulle den med.

Och eftersom det är dags att dra mot svärmor och svärfar över Midsommar så lär man väl hamna i ladan och då är risken överhängande att man får höra låten, om man börjar spela gamla blandband i någon form av nostalgirus, trots att jag matat telefonen full med både ny och gammal musik. Men för att vara på den säkra sidan så tänkte jag dra den här... Håll till godo och Hold On to Love....


2 kommentarer:

  1. Fan vad glad jag blir, har inte lyssnat på Budgie på evigheterna. Kanske är dags att damma av deras gamla plattor ändå. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen!

      Klart du skall. Allt som glädjer.... :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...