fredag 5 april 2013

Vinyler som jag skulle vilja ha...

...om jag fortfarande samlade.

Hittills kan man nog säga att denna serien inlägg har en gemensam nämnare, när det kommer till vinyler jag suktar efter trots att jag inte samlar på mig sådana längre. Jag talar givetvis om omslagen och då närmare bestämt omslag gjorda av konstnärskollektivet Malleus. Självklart är det så även idag.

ASG släpper den 27:e Maj sitt album "Blood Drive" på Relapse Records. Plattan kommer att ges ut i ett antal olika utgåvor, allt från CD till lite olika vinylutgåvor. Däribland denna som jag tycker är den snyggaste. Malleus gör här ett sedvanligt snyggt omslag och den färgade vinylen är ruggigt snygg till.

 Jag har inte så stor erfarenhet av själva musiken, men det lilla jag hört av ASG tidigare har varit positivt, så det känns som om att ta sig en extra titt på CD:n åtminstone vore ett substitut som skulle kunna fungera.













2 kommentarer:

  1. Den dära Vinylen var ju riktigt snygg. Dock är inte bandet speciellt bekant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag har inte heller någon jättekoll på bandet. Men det lilla jag hört har varit bra. Men jag håller med, vinylen är riktigt snygg. Ett konstverk i sig.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...