lördag 2 mars 2013

Gratis!! Lou Reed - Jon Bon Jovi

Idag fyller Lou Reed år. Närmare bestämt 71 år.
Det fanns en tid, då Lou Reed var en person med legendstatus, sedan träffade han ett annat gäng som även dom var legender på sin kant, och spelde in skiva med dem. Det blev pannkaka, fruktansvärd pannkaka. Denna pannkaka stavas Lulu. Dock väljer jag att fokusera på tider långt innan detta möte. Jag väljer dock att fokusera min hyllning för denna man till den tid då han var ruggigt bra, tillsammans med Velvet Underground.


En annan man som gjort sig ett stort namn i musikranchen och som har födelsedag idag är Jon Bon Jovi.  Han blir idag 51 år gammal. Min personliga känsla för denna man är lite kluven.
Jag kan ju inte sticka under stol med att han är en duktig låtskrivare och sångare. Dock känner jag att det egentligen är gruppens första skiva som är mest intressant. Efter det blir det lite för tillrättalagt och aningen trist. Fast jag kan ju inte förneka att jag har svårt att inte stampa med foten även i senare material. Hittar som i sig är bra, utan att vara spännande på något sätt. Jag bjuder er här på en av mina favoritlåtar från senare tid som kanske inte nått den hit-status den förtjänar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...