måndag 18 mars 2013

Dagens Musiktips - Generalerna

Jag fick en låt skickad från ett band som jag tidigare aldrig hört talas om, Generalerna. Det visade sig vara deras debutsingel (?), "Gator Från Förr", så det kanske inte är så underligt att man inte hört talas om dem tidigare. Dock verkar det vara ett hårt arbetande band som jobbat rejält på livescenen.

Generalerna är ett Örebrobaserat sextett som levererar en sprudlande skrammelpoprock som skulle kunna vara det oäkta barnet i en förening mellan Håkan Hellström och Eldkvarn som vuxit upp hemma hos farbror Keith Richards.
Just denna låten som hämtat sin inspiration från sångarens hemtrakt Sala, har en underbar skön småstadskänsla som jag verkligen kan sätt mig in i. Det här skulle kunna vara som ett soundtrack för de känslor jag har när jag ensam promenerar genom min ungdoms hemtrakter.

Debutskivan ligger tydligen färdig, men man väntar på rätt tillfälle att släppa den. Grabbar, det är nu!



Jag kan dessutom rekommendera att man kikar på deras minidokumentär i tre delar, om sin resa mot en festival i Norge. Mycket charmig och underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...