onsdag 20 mars 2013

Är det bara jag eller... Hultsfred?

Tydligen tänker FKP Scorpio flytta Hultsfreds festivalen till Sigtuna, för att komma närmare publiken och därmed kunna boosta biljettförsäljningen, enligt artikel i Aftonbladet.

Själv, sett ur min egen snäva synvinkel, hade det nog varit ett smartare drag för FKP att boka lite bättre artister!
På just Hultsfreds lista över bokade akter, så här långt, finns det inte en enda akt som får mig att ens höja på ögonbrynet. Känns nästan som ett rekord. Det brukar alltid finnas något band som man skulle vilja se. Fast det verkar som om det är lite symptomatiskt för Tyskarna över lag.
Kan inte säga att någon av deras andra festivaler, Bråvalla och Getaway får mig att hoppa av förtjusning dom heller, även om det där åtminstone finns några akter som jag gillar och skulle vilja se. Dock är det ännu så länge inte tillräckligt för att jag skulle få ut tummen ur... och boka.

Kan väl även till viss del bero på att jag dels nått en ålder med ökade bekvämlighet som bieffekt, men också det att jag helst ser band i egen regi under mer ordnade förhållanden än festivaler. Åtminstone om jag skall njuta av just bandet som sådant, så då behövs det lite mer för att locka väg mig på festival där det är den sammantagna upplevelsen som är viktigast.

Men det är klart, skickar man mig presspass och ett boende så visst, det kanske går att omvända mig med. :-)

3 kommentarer:

  1. Låter som utnyttjande av ett välkänt varumärke. Vore det inte bättre att skaffa ett nytt namn tänker jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för mig som är från Småland kommer namnet Hultsfred för alltid vara förknippat med just Hultsfred. :-)

      Radera
    2. För mig med, trots att jag är infödd stockholmare och aldrig satt min fot där.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...