onsdag 20 februari 2013

Grattis!! Kurt Cobain - Kee Marcello

Kurt Cobain skulle idag ha fyllt 46 år om han inte skjutit sig rakt in till 27 club 1994. En problemtyngd man som var med och gjorde stor musik under sin alt för korta karriär. Dock är jag inte riktigt beredd att ställa mig till hyllningskörerna och höja honom till skyarna som geni som en del gör.

Visst, Nirvana var stundtals riktigt bra och jag älskar Grungen, men jag är inte beredd att okritiskt göra honom till någon form av rockhelgon, bara för hans i viss mån tragiska bortgång.



Ett annat födelsedagsbarn vi får gratulera idag är Kee Marcello, som fyller 53 år idag. en man som jag inte har sådär mycket relation till själv, för när väl han klev på Europe tåget hade redan min vurm för bandet börjat svalna, för att sedan öka igen när Norum kom med på tåget igen. Kanske ligger något där? :-) Dels har jag aldrig varit något större Easy Action Fan heller.

Hur eller hur, jag är ändå rätt förväntansfull inför att läsa hans biografi, för han har ju onekligen varit en del av den svenska rockhistorien.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...