tisdag 5 februari 2013

Grattis!! Duff McKagan - H. R. Geiger

Duff McKagan, från akter som Guns ´n Roses och Velvet Revolver (bland annat) fyller idag 49 år. Duff har gått från att vara rena posterboy:en för korkad rockare till att visa sig vara en ganska smart lirare som på senare år börjat plugga ekonomi och numer ger tips och trix för att hjälpa andra musiker få koll på sin ekonomi. Han är dessutom intressant som kolumnist på Seatle Weakly.

Två gånger har jag haft äran att se Guns ´n Roses. En magisk kväll på Globen och en gång på ett regnigt Stadion, då jag mest var tvärförbannad för lång väntan i regnet innan Axl behagade dyka upp.






Sedan har vi en 73 åring att hylla, dock ingen musiker denna gång. Utan det är den underbart skruvade konstnären  H.R. Geiger från Schweiz. Vars konst i sig är rena essensen av Heavy Metal och han har haft en hel del samarbeten med musikranchen genom tiderna, för att inte snacka om hans inblandning i filmbranchen, främst då i Alien filmerna.
Lite trist att jag inte tog mig tid att besöka hans bar i Chur i Schweiz när jag bodde i trakterna en kort stund.







Bild lånad från Castle

1 kommentar:

  1. Män värda att firad båda två =) Såg Duff McKagan på Sweden Rock för två år sedan.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...