tisdag 8 januari 2013

Grattis!! Frugan - Elvis - David Bowie - Robbie Krieger

Ännu en speciell dag, många tunga födelsedagar att beta av, men en av dem är lite speciell. Nämligen Frugan som fyller jämt enligt somliga rykten! Grattis Älskling!! Lär väl ha varit en dubbel bemärkelsedag denna dag i frugans barndomshem, då Elvis var husguden där.  Alla låtar som jag idag väljer av de inblandade artisterna kommer att spegla min kärlek till dig Renée.
Elvis Presley hade som sagt denna dag som sin födelsedag han med. Han lär inte behöva några vidare presentationer, så direkt vidare till den låt jag valt från hans låtskatt för att hylla min älskade fru. För att stå ut med en enveten Smålänning i 20 år kan man behöva vara just det här. :-)

David Bowie blir 66 år idag. En man som skapat otrolig musik och lyckats omtransformera både sig själv och sin musik mer än de flesta gör under en karriär.

Låten jag väljer här är det väl lite försent att fråga om i vårt fall, men man kan ju alltid konfirmera saker och ting.







Robbie Krieger, gitarrist och låtskrivare i The Doors fyller 67 år idag. Han skrev en hel del av gruppens mest kända nummer.

Från de låtarna väljer jag en som stämmer in på mina känslor för Frugan.



Grattis igen, allihopa, men mest dig Renée






4 kommentarer:

  1. Gymma födelsedagar!
    Hälsa frugan! ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fint inlägg. Ligger lite efter i bloggläsandet (igen!) men kollar alla dina inlägg, såklart.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...