lördag 26 januari 2013

Grattis!! Eddie Van Halen

Det är något visst med gamla gitarrgudar, Eddie Van Halen är en sådan i mina ögon, även om han kändes mer aktuell förr. Idag fyller han i alla fall 58 år, och med sitt band, Van Halen, har han i alla fall roat mig från första självbetitlade skivan 1978 till "OU812" 1988. Därefter tappade jag intresset för Van Halen lite grand.

Dock kommer jag aldrig att glömma, 1984, när introt till "Jump" spelades och hela gräsmattan på Råsunda började röra sig sidledes av alla hoppande fans. Det var mäktigt.

En annan sak, en gång i tiden när jag började smygträna lite hemma i kompisen Basses källare, så cementerades följande öppning på alla kommande träningskassetter under lång tid framöver, för att psyka sig in i rätt sinnesstämning inför träningen. "Eruption" direkt följt av "You Really Got Me".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...