tisdag 29 januari 2013

Grattis!! David Byron - Tommy Ramone

Den oefterhärmlige frontmannen i Uriah Heep, Davis Byron skulle ha firat sin födelsedag idag, men han dog i alkoholrelaterade skador dagen innan sin födelsedag, dvs. igår fast 1985.

En magisk röst i ett otroligt band, som även om bandet fortsatte och stundom gjort en del bra låtar sedan David kickades, är den som satte Uriah Heep på min karta och kommer att vara den felande länken till det bandet. Bandet dök upp ganska tidigt i min rockresa och är, även om jag måste medge att jag lyssnar allt för sällan på dem numer, så är dom en viktig länk till vem jag är musiksmaksmässigt idag.





Tommy Ramone, Trummis i legendariska Ramones och den ende nu levande av "bröderna" Ramone. Idag blir han 61 och det är väl inte så dåligt för en av grundpelarna i Punkrörelsen.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...