söndag 27 januari 2013

Grattis!! Brian Downey - Janick Gers - Nick Mason

En gammal hjälte föddes denna dag för 62 år sedan. En av vapendragarna kring en av mina husgudar Phil Lynott i Thin Lizzy, nämligen trummisen Brian Downey.

Tyvärr fick jag aldrig chansen att se Thin Lizzy live men näst in till när grabbarna turnerade under namnet The Philip Lynott Band och besökte Västervik 1983.
Jag fick då även chansen att ta en bild på Brian och Phil ihop och få Phils autograf. Autografen har jag tyvärr förlorat med åren, men bilden finns kvar. Inte världens bästa men vad fasiken, man var ung och kanske inte helt nykter.










Mera födelsedagar. Janick Gers som är en av gitarrkollektivet i Iron Maiden fyller 56 år idag. Denna man med sitt band har jag dock fått chansen att se ett par gånger, senast tillsammans med frugan när vi tog med vår dotter på hennes första konsert 2006.












Så är det mer trummisar på gång, Nick Mason från Pink Floyd fyller 69. Att härstamma från den gruppen får tala för sig själv.












2 kommentarer:

  1. Nya bloggar är alltid intressanta och din blev jag ju tipsad om av Grimgoth Hellraiser. Looking good! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Och Välkommen. Skall göra mitt bästa för att hålla dig kvar. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...