söndag 16 december 2012

Gtattis!! - Billy Gibbons - Benny Andersson

Idag har jag äran att gratulera två män som satt skäggen på kartan

Först ut Texas-rockaren Billy Gibbons, som trots utseende och födelsedag i December inte är släkt med Tomten, utan gitarrist och sångare i ZZ Top. Denna dag blir han 63 år gammal och trots att det varit tyst om gruppen en längre stund så är dom fortfarande aktuella. Jag väljer att visa deras senaste video, som bjuder på det gamla vanliga, Snygga bilar, brudar och jävligt skön boogie-rock












Benny "ABBA" Andersson, det var inte mycket till rock säger ni. Det är det visst säger jag. :-) Killen har varit med och promotat Svenskt musik så pass länge att jag slänger in honom bara för det, men så rockade han ju dessutom på duktigt i Hep Stars någon gång i forntiden. Och han har ju indirekt, om inte annat, kopplingar till Polarpriset som delat ut pris till Led Zeppelin. Dom lär ju dessutom ha partajat rätt hårt tillsammans om man får tro Robert Plant och det väljer jag att göra och mer rock än så blir det ju inte.

Hur eller hur, fyller Benny idag 66 år. Grattis!




2 kommentarer:

  1. Om en man kan skriva bra musik i olika genrer, så länge som Benny Andersson har gjort det så är man rock=)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...