onsdag 12 december 2012

Grattis!! - Stefan "Mulle" Johansson

Jag har idag den stora äran att presentera en av Svensk rockhistorias inte helt kända Gitarrister, Stefan "Mulle" Johansson som bände strängar i N.J.B. från Mönsterås. Ett av alla band som kämpade, gjorde bra musik, som aldrig slog igenom stort, världsberömda i hela Kalmar län om inte annat, men hade jävligt kul på resan. Med andra ord, en av grundstenarna i Svensk hårdrockshistoria.
 Mer om deras historia kan man läsa här i serien Let The Good Times Roll... som kan hittas ute i högermarginalen för att få rätt ordning på inläggen.

 Jag lärde känna "Mulle" redan innan jag själv hamnade i N.J.B. svängen (han var väl en av orsakerna att jag hamnade där), då han är bror till en av mina äldsta vänner. Mulle har dessutom en stor del i min tidiga musikaliska resa, då han hade en väldigt imponerande vinylsamling som det bläddrades i och  bandades av skivor från, i parti och minut. Bland det som hittades i hans skivsamling som fick störst fäste hos mig torde vara Rush och Blue Öyster Cult. Men även lite udda nummer som Focus och Mr. Big (Det engelska bandet, inte dom Amerikanska balladrockarna)

N.J.B. har, trots att den somnade in för länge sedan, numer även ett hem på Facebook.

Så med dessa videos vill jag bara säga, Grattis Kompis!
  
N.J.B. - Runaway


Mr. Big - What Color is the Wind



Night Jamming Band (pre-N.J.B.) (Swe) - Whiskey Rock 'n Roller

Focus - Hocus Pocus Live '73

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...