tisdag 11 december 2012

Grattis!! - Nikki Six

Bilden lånad från Wikipedia

54 år har han idag hunnit bli, de gode Nikki Six, vem hade kunnat tro det. Antagligen inte Nikki själv...

Mötley Crüe tillhör inte mina största favoriter, även om jag gillar en del av musiken (det är nog mest Vince's sångröst som stör mig), men deras status som legendarer, och då i synnerhet Nikki, kan man inte förneka.
Jag var löjligt förtjust i det tidigare materialet och Monsters of Rock spelningen på Råsunda 1984, enda gången jag sett dem live, var riktigt rolig.

Hans bok "Heroin Diaries" var dessutom en riktigt tung bok som ger en inblick i en skruvad värld, där han samtidigt som han är karriärmässigt på topp, är ett sånt vansinnigt vrak under drogerna.







1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...