söndag 18 november 2012

Man kan inte förneka en bra låt.. - Sommartid

Ok, då var det dags att presentera ännu en låt från Sveriges favoritlördagsunderhållning "Så Mycket Bättre". Kvällens värd var Magnus Uggla och trots att avsnittet inte bjöd på min önskning, så fick jag ändå en önskning jag faktiskt hade i mitt bakhuvud men aldrig vågade tro på, framför allt som det rör sig om en låt, "Sommartid" från "Livets Teater" som Magnus själv inte tycks gilla, trots att den fick en helt egen fjärdesida på "Godkänt Pirat Live!" plattans vinylutgåva..

Men det visade sig att det är en av Maja Ivarssons favoriter hos Uggla och så är den även för mig så det får bli just hennes version av den sköna låten som föräras här. Bra gjort Maja!
 


Maja%20Ivarsson%20-%20Sommartid

I övrig så bjöd Sylvia Vrethammar på en Bossa slakt av "Kung För en Dag" och gjorde om den till en medioker pianobarsversion. Så med facit i hand, var det nog bra att hon inte gav sig på någon av de låtar jag gillar bättre. Darin och Miss Li var även dom duktiga. Pugh vet jag inte riktigt vad han gjorde? Musikaliskt närmast en kopia på orginalet, men med en skumt upphuggen sång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...