fredag 2 november 2012

Dagens Musiktips - Graveyard

Vad kan jag egentligen säga om Graveyard som inte redan har sagts? Ingenting egentligen, det är bara att sälla sig till hyllningskören och åka med på den underbara resan som bandet bjuder oss på.


Bild lånad från Lukizine

Graveyards senaste giv "Lights Out" är en värdig och minst lika bra fortsättning på förra årets smått otroliga platta "Hisingen Blues". Bara med dessa två plattor så kommer man väldigt långt och dom är mer eller mindre ett måste i en skivsamling.Fasiken, nästan på gränsen att dom är en smått komplett samling i sig, särskilt om man lägger till första plattan med.

Det enda negativa jag kan komma på att skriva är väl i så fall att dom håller mig borta från att fördjupa mig i annan musik (detta gäller även Witchcraft). Då det den senaste tiden är så gott som det enda jag spelar just nu. Sedan är det det där med omslaget.... Att gå från vad som var förra årets snyggaste omslag till årets, som antagligen som bäst kvalar in till årets enklaste. :-)



Man kan bara konstatera att musikvärlden mår rätt bra nu, och den svenska i synnerhet, vad gäller bra släpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...