lördag 27 oktober 2012

Man kan inte förneka en bra låt.. - Här kommer natten

Shit Pommfritt!

Som på så många andra håll i stugorna runt om i Sverige, så satt vi i soffan här hemma och kikade på TV4:s "Så mycket Bättre", där man ikväll gjorde låtar av den gamla rockräven Pugh Rogefedt.

Linda "Miss Li" Carlsson gjorde här en ruggigt bra version av en av mina favoritlåtar av Pugh, "Här Kommer Natten"

Jag gillar som sagt låten i sitt original, men jag har inte tänkt på den på länge. Så kommer Miss Li och återviriliserar den på ett rent otroligt sätt, vilket i sin tur inspirerade mig till denna upplaga av Man kan inte förneka en bra låt.

Nu är det ju inte bara Miss Li som gjort egen version av denna låten, men jag är beredda tt säga att ingen kommer ens i närheten av den. Så från och med nu ser åtminstone jag den som hennes låt (nästan). :-)

Pugh Rogerfeldt


Miss Li
Miss%20Li%20-%20H%C3%A4r%20kommer%20natten

Marie Fredriksson


Patrik Isaksson, Joey Tempest och Anders Glenmark




Bild lånad från http://jornmark.se
Bild lånad från http://jornmark.se
Apropå Pugh, så såg jag honom en gång på tidiga 80-talet på numera insomnade Masten i Kristianopel, som tydligen är till salu, vilket är ett tillfälle som gett mig en hel del dåligt samvete.

Jag stod längst fram vid scenen och fick någon snilleblixt i fyllan och drog iväg en loska upp på scenen som självklart träffade Pugh på benet. Fråga mig inte varför, det enda jag kan säga är förlåt Pugh.


Det var första och sista gången jag bar mig åt som ett svin framme vid en scenkant mot artisterna. Inte ett av mina stoltaste tillfällen.

5 kommentarer:

  1. Haha vilken story! Jag noterade en massa inlägg i natt angående Miss Li's tolkning så jag var ju tvungen att titta in avsnittet på svtplay, för vem gillar inte Pugh. Jag kan bara instämma, vilken version, jag blev helt tagen. Skulle inte förvåna mig ett dugg och denna smyger upp på listorna och kniper första platsen inom snar framtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fullkomligt övertygad att Miss Li kommer att vara årets Laleh när det kommer till denna upplaga av programmet. Vi kommer att höra en hel del av detta på listorna ett tag.

      Radera
    2. Apropå, Pugh-anekdoten, det äär bara en liten del av just den resan... :-)

      Radera
  2. Kanske läge att berätta mera? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vet. Lite för ung för memoarer ännu. :-)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...