onsdag 31 oktober 2012

Grattis!! - Mikkey Dee - Larry Mullen

Trots att alla artister som jag tar med i min gratulationsserie är artister som betyder något för just mig, på ett eller annat sätt, är det idag extra roligt att säga grattis, då ett av födelsebarnen är den svenska stoltheten i ett av mina stora favoritband, Mikkey Dee i Motörhead. Det blir idag dessutom en dubbel av batterister.

Bild lånad från Wikipedia
Mikkey, som idag fyller 49, har ett gediget förflutet som trummis bakom både King Diamond och Don Dokken, men det är ju som taktmotor i Motörhead som han gjort sig sitt stora namn. Stundtals får han ta emot kritik om att han inte är världens bästa trummis, men i mina ögon så är 20 år på trumpallen i Motörhead en kvalitetsstämpel så god som någon.
min lilla hyllning i trä till Motörhead
Eftersom dom turnerar flitigt och av någon anledning, antar att det är en hyllning till mig (tack för det grabbar), ofta kommer till Stockholm runt min födelsedag så har jag haft chansen att se dom ett flertal gånger. Senast på Fryshuset med min dotter, som kanske inte är deras största fan, men har vett att erkänna dom som dom legender dom är.








Bild lånad från Wikipedia
Larry Mullen, 51 år, sitter som dom flesta vet på trumstolen i U2. Som jag skrev i inlägget där jag gratulerade The Edge så inte bara gillar jag deras musik, utan frugan och jag har "vår låt" i deras skivkatalog. Jag har ett litet projekt på gång att göra partatueringar till mig och min fru som inkorporerar den låten. Som det blir dags att nåla fast på huden när vi stabiliserat oss viktmässigt.





Motörhead - Overkill. Odiskutabelt världens bästa låt att avsluta en konsert med.


 U2 - Sunday Bloody Sunday. Låten som fick in U2 på min radar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...