onsdag 26 september 2012

Led Zeppelin - Celebration Day

Den 17:e Oktober kommer Led Zeppelin - Celebration Day att gå upp på utvalda biografer runt om i världen. Dock är det osäkert om det är någon svensk visning. Jag har hört rykten om Roy i Göteborg, men det är bara rykten ännu så länge.

Tyvärr.

Detta är en film som jag verkligen skulle vilja se i en maffig IMAX biograf (om den nu visas i det formatet)(och som om Cosmonova skulle sjunka så lågt att som att visa konserter).
Har det gjorts någon konsertfilm som är värd att visas i detta formatet, så är det den här.



Dock skulle jag nöja mig med att se den i vilken som helst av de stora salongerna här i stan, men man måste ju få drömma. Men jag antar att det får bli på DVD eller Blue-Ray hemma.

En liten fundering dock som går ut till våra kära rockkanaler här i hufvudstaden. När det är har varit Fotbolls-VM så har jag för mig att Rockklassiker hyrt en biograf för att visa Sveriges- VM-matcher. Kanske vore något att fundera på detta, då det här är så nära VM i Rock n' Roll man bara kan komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...