onsdag 12 september 2012

Grattis! - Neal Peart

Grattis!!!

  Niel Peart



60 år idag 

For he's a bombastic good fellow...



Taktmaskin och trumskinstuktare av guds nåde, denna batterist är inte bara en av världens bästa trummisar (min uppfattning) utan även en vansinnigt skarp textförfattare. Han är den som skriver huvuddelen av Rush texter.

Min första och största upplevelse av Rush var när jag hörde eposet 2112. Ett underbart verk som jag fortfarande håller högt, även om gruppen har gjort mycket bra både före och efter. Efter den första lyssningen var det att ta sig hem till polaren Mulle som i sin underbara skivsamling bland annat hade alla då utgivna Rush-plattor för att sedan åka och köpa buntar med kassettband. Men innan ni börjar skrika piratkopiering, jag köpte med tiden albumen själv (dock har jag numer sålt många av dom vidare som den glädjespridare jag är).

Det faktum att han dessutom har fått en egen actionfigur gjord kanske kan ses som en kvalitetsstämpel om något. :-)


Imponerande Solo


Men så måste vi ju ha en "riktig" låt också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...