lördag 22 september 2012

Grattis! - David Coverdale och Joan Jett

Grattis!!!

  Joan Jett och David Coverdale



 

 

 

 

 

 

54 år idag             61 år idag

For they are legendary good fellows...

Dagen till ära har vi en dubbelgratulation och vi tar damerna först, för så vill nog även David ha det.

Det är bara 3 dagar sedan jag fick äran att gratulera den forna vapendragaren Lita Ford och idag är det dags att hylla den coolaste bruden inom Rock n Roll, Joan Jett. Jag skrev dessutom i Lita-gratulationen att Lita inte var min favorit i Runaways och det beror givetvis på att denna damen har den platsen.

Av tjejerna i Runaways är hon den som förvaltat sitt artisteri allra bäst och även om hon stundtals håller en låg profil så är hon alltid lika aktuell. Om inte annat som bolagschef för sitt skivbolag Blackheart records där, förutom det egna bandet, dom sköna Girl in a Coma ligger. 

Jag hoppas verkligen att hon kommer att komma förbi Sverige på turné igen, för då har jag en bra anledning att gå med min tonårsdotter på den konserten eftersom Joan är en av hennes stora idoler. 
GirlPower!

David Coverdale är en av de rockare som lagt grunden för min hårdrocksvurm och då i första hand som den blues gungande frontmannen i Whitesnake. Hans insatser i Deep Purple upptäckte jag lite senare. Han var den som förde in ångande sex i min musikvärld. Och detta alltid med glimten i ögat och en stor dos Engelsk humor.

Även om det, som i så många andra fall, var bättre förr så tycker jag det är otroligt kul att David fortsätter att leverera bra musik.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...