lördag 18 augusti 2012

Träningsutrusning du inte visste att du ville ha

Vi har lärt oss att när det blir för mainstream att kuta runt i skogen eller bara träna lite med hantlar, så har träningsutrusnings-industrin  lösningarna för oss, ofta tillhandahållen genom kvalitetskanaler som TV-Shop.
Tidigare skrattade vi gott åt den helt underbara presentationen av Shake Weight som finns i versioner för både män och kvinnor.

För damerna


För männen


Men för dem som vill ta det hela lite längre och ta hand om resten av kroppen har Koreanerna uppfunnit denna maskin för att förbättra världen. Horse Riding Fitness Ace Power! 



Jag förstår inte ett ord i reklamen mer än att den är helt fantastisk. Sedan kan jag ju, precis som i Shake Weight fallet, fylla i lite med fantasin själv. Den här maskinen är ju även bra för folk som är allergiska mot hästar, eller som jag, bara tycker att dom är för stora och starka för att lita helt på.

Kombinerar man de båda apparaterna så kan det ju bli riktigt ruggig träning. Tänker man sedan ett steg längre, en sådan kombinationsträning som ett allmänt träningspass på SATS, så får man ju syner på näthinnan som tagna ur en så kallad vuxenfilm. Men det är kanske bara jag? Någon som har ett uppslag till en titel på den filmen?:-)

Med detta sagt vill jag inte förringa trängningen dessa produkter kanske ger, men det ser lite korny ut och kan ge upphov till lite pinsamheter om man inte hanterar dom på ett professionellt sätt. Som i detta klippet med Kaley Cuoco hos Ellen DeGeneres. Och dom pratar bara om Shake Weight och ändå blir det lite pinsamt.



3 kommentarer:

  1. Haha, den ridgrejen är bara för mycket, ska visa den för min fru som rider så får vi se vad hon tror om produkten. Återkommer i ärendet. Haha.

    SvaraRadera
  2. Jo, helt bisarrt. Men den kanske funkar, vad vet jag....

    SvaraRadera
  3. Hon skrattade gott i alla fall, delade den snabbt till sina ridkompisar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...