måndag 30 juli 2012

Filmrecension - Hotell Marigold


Ärligt talat, jag förstår inte riktigt hur denna komedi kunnat slinka förbi min radar så totalt. Den är stjärnspäckad så det räcker och fullkomligt underbar. Jag blir överraskad och glad när det helt oväntat landar en sådan fantastisk feelgoodmovie i mina händer.

Filmen handlar om en samling åldringar som av olika anledningar åker till Indien för att bo på The Best Exotic Marigold Hotel -ett hotell för åldringar på sitt livs höst. Ett ställe som visar sig inte riktigt leva upp till vad den glassiga reklambroschyren lovat. I stället möter dom ett hotell som kanske sett sina bästa dagar. Marigold drivs av en ung och entusiastisk indier med mer visioner än vett.

Filmen bjuder på såväl kulturkrockar som varma möten inpackat i en god dos Brittisk humor. Det jag tar med mig från filmen är, att med ett öppet sinne så kan man se det vackra var som helst. Med detta kommer det en dos Indisk vishet, dock inte via en Swami på ett Ashram denna gång utan via ett anspråkslöst hotell för pensionärer. Och glöm aldrig att "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end!

Rekommenderas starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...