torsdag 19 april 2012

Dagens Musiktips - Casablanca

Idag skiner solen och även om det fortfarande är lite kyligt ute så börjar det spritta lite i kroppen. Så en sådan dag som denna är det väl inte mer än rätt att man börjar lyssna på lite glada sommardängor.

Ett band som mer eller mindre passerat obemärkt för mig är Casablanca. Jag måste säga att jag hört talas om dom någon gång i förbifarten, men eftersom glam inte alltid är det jag går igång på så lade jag dom inte på minnet. Dock består bandet av idel namnkunniga personer från den Svenska rockscenen (förutom fotbollsbasisten då), så det finns en god grogrund att stå på.

Ryan Roxie (Roxie 77, Alice Cooper) Gitarr
Mats Rubarth (Landslaget) Bas
Josephine Forsman (Sahara Hotnights) Trummor
Erik Stenemo (Melody Club) Gitarr
Anders Ljung (Space Age Baby Jane) sång

Men så fick jag höra denna låten som andades sommar, öl, och party och vem kan då vara en surskalle?


Och kikar man vidare så är denna låten inte heller så dum.



Album släppt och finns på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...